Fundacje amortyzują środki trwałe na ogólnych zasadach zgodnie z ustawą o rachunkowości. Ujęcie w księgach rachunkowych jednostki wydatków na nabycie środków trwałych, a także ich amortyzowanie powinno przebiegać według ogólnych zasad określonych w art. 28 i 32-33 ustawy o rachunkowości.
Szczegółowe zasady w obszarach, w których ustawa o rachunkowości pozostawia jednostkom dowolność, powinny zostać określone przez kierownika jednostki w przyjętej polityce rachunkowości. Przykładem takiego obszaru jest częstotliwość dokonywania odpisów amortyzacyjnych. Zgodnie z ustawą o rachunkowości odpisy amortyzacyjne mogą być dokonywane w okresach miesięcznych, kwartalnych lub raz w roku.
Po przeczytaniu tekstu:
Polecamy też:
Jak księgować darowizny rzeczowe w fundacji
Kiedy darowiznę ująć w księgach rachunkowych
Oglądaj szkolenie online:
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
jak zaksięgować dotację na zakup środka trwałego.
Polecamy też:
Likwidacja środka trwałego – skutki rachunkowe i podatkowe. Wzór do pobrania
Sprawdź, jak księgować otrzymany w ramach darowizny środek trwały
Wycofanie środka trwałego z działalności i darowizna samochodu
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
jak księgować otrzymany w ramach darowizny środek trwały.
Polecamy też:
Jak zaksięgować odprawę pracownikowi powołanemu do wojsk terytorialnych
Jak księgować koszty dotyczące procesu sądowego
Jak udokumentować nieodpłatne przekazanie środka trwałego innej jednostce
Dokument PT (protokół przekazania/przyjęcia środka trwałego) sporządzany jest w przypadku przekazania środka trwałego innej jednostce oraz nieodpłatnego przejęcia środka trwałego z innej jednostki. W dokumencie PT wykazuje się wartość początkową środka trwałego oraz wartość dotychczasowego umorzenia.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Polecamy też:
Likwidacja środka trwałego – skutki rachunkowe i podatkowe. Wzór do pobrania
Jak zaksięgować korektę faktury za energię dotyczącą ubiegłego roku
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Kiedy wprowadzić do ewidencji środków trwałych ciągnik rolniczy.
Polecamy też:
Środki trwałe w sprawozdaniu finansowym – na co zwrócić uwagę
Likwidacja środka trwałego – skutki rachunkowe i podatkowe. Wzór do pobrania
Ubezpieczenie dotyczące zakupionego środka trwałego sfinansowane pożyczką a koszty
Wycofanie niezamortyzowanego środka trwałego na cele prywatne właściciela spółki - księgowanie
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
jakie skutki w VAT i PIT wiążą się z e sprzedaż środka trwałego.
Poznasz ponadto aktualne stanowisko organów podatkowych w tej sprawie.
Polecamy też:
Wycofanie środka trwałego z działalności i darowizna samochodu
Likwidacja środka trwałego – skutki rachunkowe i podatkowe. Wzór do pobrania
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.