Zapraszamy na drugą część szkolenia dotyczącego powrotu obowiązków w zakresie informacji o krajowych schematach podatkowych MDR. Nie przegap terminów. Za niewywiązanie się z obowiązków przewidziane są wysokie kary.
Sprawdź, jakie masz obowiązki w zakresie raportowania schematów krajowych. Barbara Dąbrowska, dyrektor w firmie consultingowej, wykładowca w Wyższej Szkole Bankowej wyjaśni m.in.:
Zapraszamy na pierwszą część szkolenia:
MDR – wracają obowiązki w zakresie informacji o krajowych schematach podatkowych (cz. 1)
W związku z epidemią COVID-19 obowiązki w zakresie schematów podatkowych (MDR) zostały zawieszone. Od 1 lipca br. został zniesiony w Polsce stan zagrożenia epidemicznego, a to oznacza powrót obowiązków w zakresie raportowania schematów podatkowych. Czy Twoja firma jest gotowa na ponowne wdrożenie procedur MDR?
Zniesienie stanu zagrożenia epidemicznego wiąże się z przywróceniem wielu zawieszonych obowiązków. Stawia to przed przedsiębiorstwami nowe wyzwania w zakresie monitorowania i raportowania struktur podatkowych.
Raportowanie krajowych schematów podatkowych wraca 30 dnia od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego.
Niedopełnienie obowiązków w zakresie raportowania MDR albo niedotrzymanie ustawowych terminów może skutkować wysokimi karami finansowymi.
Co dla przedsiębiorstw oznacza powrót do obowiązkowego raportowania schematów podatkowych MDR po ustąpieniu pandemii?
O tym opowie Barbara Dąbrowska, dyrektor w firmie consultingowej, wykładowca w Wyższej Szkole Bankowej.
Polecamy też:
Wszystko wskazuje na to, że od 1 lipca 2023 r. zostanie odwołany w Polsce stan zagrożenia epidemicznego w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2. Oznacza to zakończenie obowiązywania wielu przepisów tymczasowych, w tym w zakresie prawa podatkowego. Jakie ma to konsekwencje podatkowe dla przedsiębiorców?
Biała lista podatników VAT: Skrócenie terminu składania zawiadomień ZAW-NR
Przepisy ustaw o podatku dochodowym oraz Ordynacji podatkowej przewidują możliwość wyłączania sankcji za dokonanie płatności na rachunek kontrahenta spoza białej listy poprzez dokonanie zawiadomienia na formularzu ZAW-NR.
Czytaj też:
Odliczenie VAT z faktury wystawionej przez kontrahenta wykreślonego z rejestru podatników VAT
Nieposiadanie przez kontrahenta rachunku na „białej liście”
Standardowy termin złożenia takiego zawiadomienia wynosi 7 dni od dnia zlecenia przelewu (zob. art. 22p ust. 4 pkt 1 ustawy o PIT, art. 15d ust. 4 pkt 1 ustawy o CIT oraz art. 117ba § 3 pkt 2 Ordynacji podatkowej). W okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii ogłoszonych w związku z COVID-19 termin ten jest przedłużony do 14 dni od dnia zlecenia przelewu.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Polecamy też:
Zakończenie stanu epidemii w Polsce. Sprawdź, skutki podatkowe
Zniesienie stanu epidemii – poznaj konsekwencje dla pracodawców
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.