Dofinansowanie do zakupu środka trwałego w ramach realizacji projektu dotyczącego utrzymania zdolności do pracy - księgowania

Anna Dudzik-Omelańczuk

Autor: Anna Dudzik-Omelańczuk

Dodano: 25 marca 2024
Pytanie: Dom Pomocy Społecznej, podległy starostwu powiatowemu, otrzymał dofinansowanie do zakupu środka trwałego. Nastąpiło to w ramach realizacji projektu dotyczącego utrzymania zdolności do pracy z ZUS w wysokości 80%. Pierwsza transza dofinansowania (zaliczka) wpłynęła na wyodrębnione konto bankowe beneficjenta.

Dofinansowanie do zakupu środka trwałego w ramach realizacji projektu dotyczącego utrzymania zdolności do pracy przyznawane jest na podstawie przepisów Rozdziału 5 ustawy o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych.

Dofinansowanie to pochodzi ze środków Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, który jest państwowym funduszem celowym. W ramach prewencji wypadkowej środki z tego funduszu przeznaczane są
m.in. na finansowanie działalności związanej z zapobieganiem wypadkom przy pracy i chorobom zawodowym, z uwzględnieniem zdolności do pracy przez cały okres aktywności zawodowej w aspekcie jej wpływu na powstawanie tych zdarzeń, w szczególności na dofinansowanie działań skierowanych
na utrzymanie zdolności do pracy przez cały okres aktywności zawodowej, prowadzonych przez płatników składek.

Przekazanie dofinansowania odbywa się na podstawie zawartej umowy pomiędzy ZUS , a płatnikiem, który wnioskował o dofinansowanie. Umowa określa warunki udzielenia dofinansowania oraz wykonania przedsięwzięcia inwestycyjnego lub inwestycyjno-doradczego, o określonej wartości, w ustalonych ramach czasowych.

Korzyści 

Proszę o wskazanie sposobu księgowania:

- wpływu zaliczki z ZUS,

- przekazania wkładu własnego na wyodrębnione konto na realizację inwestycji,

- zwrotu dochodów własnych z powiatu,

- naliczenia kosztów realizacji inwestycji,

- zapłaty faktur w ramach realizacji inwestycji zakupu ŚT,

- przeniesienia wartości zrealizowanej inwestycji na ŚT.

Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:

Jak zaksięgować dofinansowanie do zakupu środka trwałego w ramach realizacji projektu dotyczącego utrzymania zdolności do pracy.

Polecamy też:

Odsetki od nieprawidłowo rozliczonych dotacji - w którym paragrafie ująć

Likwidacja zakładu budżetowego i przekazanie środków pieniężnych do gminy - księgowanie

Pożyczki mieszkaniowe z ZFŚS – jak wykazać w bilansie

Pozostało jeszcze 73% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad z zakresu podatków dochodowych, VAT, rachunkowości, ZUS oraz prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatorów, wzorów dokumentów, formularzy, szkoleń i porad wideo

Jeśli posiadasz konto - zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Nie pamiętam hasła »
Jeśli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
PayU » 49.90 zł netto (61.38 zł brutto)
Anna Dudzik-Omelańczuk

Autor: Anna Dudzik-Omelańczuk

kontrolerka w sektorze finansów publicznych z ponad 10-letnim stażem. Ekspertka z dziedziny rachunkowości, w tym rachunkowości budżetowej samorządowych jednostek organizacyjnych, posiadająca szczególną wiedzę merytoryczną w zakresie organizacji i funkcjonowania samorządowych jednostek oświaty oraz centrum usług wspólnych
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz